ShoutMix chat widget

Followers

Kod Tangan BM

Monday, June 7, 2010

LAPORAN LAWATAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN KE ZOO NEGARA
PADA 1 JUN 2010
BERTEMPAT DI ZOO NEGARA, HULU KELANG SELANGOR DARUL EHSAN

Pada 1 Jun 2010, Selasa Jawatankuasa Permuafakatan Ibubapa Guru Prasekolah telah mengadakan program lawatan pengajaran dan pembelajaran ke Zoo Negara. Lawatan ini disertai seramai 7 orang murid prasekolah dan 4 orang guru dan pembantu pengurusan murid. Lawatan diketuai oleh ketua rombongan, iaitu En Mohd Alhafiz bin Omar selaku setiausaha Jawatankuasa Permuafakatan Ibubapa Guru Prasekolah.
Lawatan menggunakan kenderaan bas sekolah. Bas bertolak pada jam 8.30 pagi dari sekolah dan tiba di Zoo Negara tepat jam 9.00 pagi. Ketua rombongan membuat pembelian tiket dan murid menanti bersama dengan pembantu guru. Lawatan bermula jam 9.10 pagi. Pelbagai binatang dilihat oleh murid dan ketua rombongan memberikan pengajaran secara hands on dimana murid dapat melihat binatang liar dan binatang yang terdapat didalam zoo tersebut. Antara binatang yang dilihat ialah seperti singa, harimau, gajah, zirafah, monyet. lembu, kerbau, kuda belang, badak, buaya, itik, dan angsa Perjalanan di dalam Zoo Negara berjalan dengan lancar tanpa masalah. Kawalan dan tingkahlaku murid terkawal dengan bantuan pembantu pengurusan murid dan guru. Program terakhir lawatan ini ialah melihat pertunjukan singa laut dan burung helang yang disediakan oleh pihak Zoo Negara. Lawatan ini berlangsung lebih kurang tiga jam tiga puluh minit.
Pada jam 12.30 rombongan menaiki bas untuk pulang ke sekolah. Dalam perjalanan, ketua rombongan membeli makanan tengahari di restoran MCDonals kepada peserta rombongan lawatan.
Pada jam 1.20 rombongan lawatan tiba di Sekolah Kebangsaan Pendidikan Khas Jalan Peel. Program berakhir pada jam 1.25 setelah makanan tengahari diberikan kepada murid dan peserta rombongan.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts